Prosjekt – nettverk og klyngeledelse, Innovasjon – kommersialisering og produkt- og destinasjonsutvikling
Børre Berglund er cand. mag fra UiT – Norges arktiske universitet i pedagogikk og Eksportmarkedsføringskandidat fra Norges Eksportskole.
Børre har hatt sentrale posisjoner i den norske reiselivsnæringen som Salgsdirektør i Top of Europe Norway AS, Direktør for NORTRA/Norges Turistråd i Tyskland/Nederland, Vise.adm Dir i Norges Turistråd med ansvar for internasjonal profilering og markedskontorene, Divisjonsdirektør Profilering i Innovasjon Norge og Markedsdirektør i det SAS-eide online selskapet Go Now AS.
Børre har de senere årene gjennom BBR AS vært engasjert i flere store utviklingsprosjekter innen reiselivet. Han er bl.a. klyngeleder for Arena Lønnsomme Vinteropplevelser og Prosjektleder for utvikling av det nasjonale kvalitetssystemet for aktivitetsbedrifter.
Han har ledet utvikling av Reiselivsstrategi for Vestlandet og tilsvarende i flere andre fylker og kommuner. Børre er i dag prosjektleder for fem større bedriftsnettverk i reiselivet og utfører i tillegg rådgivningsoppdrag for enkeltbedrifter. Han leverer kurstjenester til Innovasjon Norge for kompetansekursene ”Pakking, distribusjon og salg” og ”Cruise Pakketering”. Børre har et stort nettverk i den norske og internasjonale reiselivsnæringen og omfattende erfaring fra salg, markedsføring og profilering av Norge som reisemål, attraksjonsutvikling, produktutvikling, prising og distribusjon av produkter, opplevelser og opplevelseskonsepter.
Børre er sertifisert prosessveileder for Reisemålsutvikling og Merket for bærekraftige reisemål, begge i regi av Innovasjon Norge, og han har erfaring fra gjennomføring av reisemåls- og bærekraftprosesser på ulike destinasjoner og kommuner.