Konsulentene i 2469 har lang og omfattende erfaring i å gjennomføre markedsanalyser av relevans for reiselivsnæringen. I et produkt-markedsperspektiv gjennomfører vi både analyser av selve næringen (verdiskapings- og ringvirkningsanalyser), turistene på stedet (f.eks. gjesteundersøkelser) og som et potensielt marked (kvantitative og kvalitative markedsanalyser). Vi gjennomfører også analyser av formidlingsleddet (f.eks. turoperatører i ulike markeder og incoming aktører) samt interesse- og bransjeorganisasjonene knyttet til reiselivsnæringen.
Analysene gjennomføres både som selvstendige undersøkelser, og som kunnskapsgrunnlag inn i mer omfattende strategiprosesser.
Vi gjennomfører både primærdatainnsamling samt sekundærdatainnsamling, dvs. research basert på eksisterende datakilder. Undersøkelsene gjennomføres både i Norge og i utlandet, gjennom våre samarbeidspartnere på datainnsamling (Norstat AS og GfK).
Vi har et stort og omfattende kontaktnett både i Norge og internasjonalt som gjør oss til en effektiv og kunnskapsrik samarbeidspartner på innhenting av markedskunnskap.
Eksempler på analyser vi gjennomfører:
- Kvalitative og kvantitative markedsanalyser (telefon- og webintervju, dybdeintervjuer, fokusgrupper)
- Gjesteundersøkelser
- Verdiskapings- og ringvirkningsanalyser
- Scenarioanalyser
- Utvikling av segmenteringsmodeller
- Etablerings- og mulighetsstudier
- Driftsanalyser