+47 900 56 869
post@2469reiseliv.no
Facebook
  • Hjem
  • Våre tjenester
    • Analyse
    • Strategi- og forretningsutvikling
    • Produkt- og konseptutvikling
    • Markedsføring, salg og distribusjon
    • Prosess- og prosjektledelse
  • Aktuelt
  • 2469 team
    • Børre Berglund
    • Ståle Brandshaug
    • Morten Torp
    • Trond Amland
    • Stine Berglund
    • Monica E. M. Gjesdahl
  • Om oss
  • Kontakt oss

Analyse

Hjem Våre tjenester Analyse

Konsulentene i 2469 har lang og omfattende erfaring i å gjennomføre markedsanalyser av relevans for reiselivsnæringen. I et produkt-markedsperspektiv gjennomfører vi både analyser av selve næringen (verdiskapings- og ringvirkningsanalyser), turistene på stedet (f.eks. gjesteundersøkelser) og som et potensielt marked (kvantitative og kvalitative markedsanalyser). Vi gjennomfører også analyser av formidlingsleddet (f.eks. turoperatører i ulike markeder og incoming aktører) samt interesse- og bransjeorganisasjonene knyttet til reiselivsnæringen.

Analysene gjennomføres både som selvstendige undersøkelser, og som kunnskapsgrunnlag inn i mer omfattende strategiprosesser.

Vi gjennomfører både primærdatainnsamling samt sekundærdatainnsamling, dvs. research basert på eksisterende datakilder. Undersøkelsene gjennomføres både i Norge og i utlandet, gjennom våre samarbeidspartnere på datainnsamling (Norstat AS og GfK).

Vi har et stort og omfattende kontaktnett både i Norge og internasjonalt som gjør oss til en effektiv og kunnskapsrik samarbeidspartner på innhenting av markedskunnskap.

Eksempler på analyser vi gjennomfører:

  • Kvalitative og kvantitative markedsanalyser (telefon- og webintervju, dybdeintervjuer, fokusgrupper)
  • Gjesteundersøkelser
  • Verdiskapings- og ringvirkningsanalyser
  • Scenarioanalyser
  • Utvikling av segmenteringsmodeller
  • Etablerings- og mulighetsstudier
  • Driftsanalyser

ET UTVALG PROSJEKTER:

  • Gjesteundersøkelse Tromsø og Lyngenfjord som en del av prosjektene Merket for bærekraftig reisemål på de to destinasjonene
  • Potensialanalyser, markedstester og markedsvurderinger gjennom spørreskjema til internasjonale turoperatører og agenter
  • Gjesteundersøkelse for Nord-Norge, sommer og vinter 2017 og 2018
  • Segmenteringsmodell Nordlysturisme i Nord-Norge 2014-2016
  • Analyser i forbindelse med reisemålsprosesser på blant annet reisemålene Molde, Hjørundfjorden og Alta
  • Analyser og research til bruk for investorer i reiselivsnæringen
  • Potensialanalyser for gründere og etablerte bedrifter som utvider sin virksomhet

Analyse

Produkt- og konseptutvikling

Prosess- og prosjektledelse

Markedsføring, salg og distribusjon

trending_up

Strategi og forretningsutvikling

  • Hjem
  • Våre tjenester
  • Aktuelt
  • 2469 team
  • Om oss
  • Kontakt oss

2469 Reiselivsutvikling AS

mail

post@2469reiseliv.no


phone

+47 900 56 869

© 2469 Reiselivsutvikling AS | Design & Development by Intutor Group AS