Internasjonal distribusjon, Smart Mobilitet og produktutvikling
Morten Torp har lederutdannelse fra Forsvaret, Markedsøkonom fra Institutt For Markedsføring (IFM) samt Eksportmarkedsføringskandidat fra Norges Eksportskole.
Morten har hatt sentrale roller i norsk reiselivsnæring innen salgs, markedsføring og ledelse som salgssjef for SAS hotellene i Nord Norge, Salgs og Markedssjef for SAS North Cape Hotels, Kjedeleder for reisebyråkjeden Berg- Hansen Reisebureau, Salgsdirektør for SAS Airline Norge, Salgs og Markedsdirektør for Troms Fylkes Dampskibsselskap – Hurtigruten, Country Manager for DFDS Seaways, CEO for SAS og Reitan eide selskapet Gonow, Salgs og Markedsdirektør for Avis Budget Group.
Morten har også drevet sitt eget rådgivnings selskap for reiselivsnæringen siden 2006 og har siden 2010 vært engasjert i Arena Lønnsomme Vinteropplevelser med ansvaret for internasjonal distribusjon. Har derfor bygd en stor kontaktflate og kunnskap om og med internasjonale turoperatører med vekt på Europa, Asia og Russland. Ved siden av å ha jobbet med utviklingen av nordlys og vinterturisme i Nord Norge har Morten vært engasjert i oppbygging av turoperatør virksomhet, opplevelses produkter, trening i salgsledelse og distribusjon.
Morten har også arbeidet med headhunting som partner i Aims International. De siste årene har arbeidsområdet vært mobility-løsninger innen leiebilbransjen.
Morten er også sertifisert prosessveileder for «bærekraftige reisemål» og prosjektleder for Reisemålsutviklingsprosesser i regi av Innovasjon Norge.
Morten bor i Moss, men er kjent for sitt store reiselivsnettverk hvor han også er styreleder i HSMAI.